Saturday, April 24, 2010

Tips for heartbroken weh :)

1.cuba call teman rapat anda..
-teman rapat merupakan orang yang paling tepat untuk meluahkan perasaan..maybe mereka tidak dapat merasai apa yang sedang anda alami sekarang tetapi sekurang-kurang anda akan rasa ok selepas luahkan perasaan..mereka akan menjadi pendengar yang setia dan mungkin boleh membantu anda..

2.makan makanan yang berkhasiat..
-selalunya bila broken heart..seseorang tersebut pasti akan mengalami berat badan susut secara mengejut atau berat badan naik secara mengejut..jadi,saya cadangkan jangan terlalu mengikut perasaan..jagalah kesihatan diri anda..

3.tidur secukupnya..
-jangan abaikan masa tidur anda dengan berfikir perkara-perkara yang tidak mungkin berlaku..banyakkan berehat..minum susu sebelum tidur..itu tips sekiranya ingin tidur dengan lena..nescaya,keesokkan harinya anda pasti akan kelihatan cergas dan bersemangat..


4.luangkan masa anda dengan exercise..
-ubah penampilan anda dengan menjadi lebih cergas,segar dan menakjubkan sehingga anda merasa anda seorang yang luar biasa..mana tahu 1 hari nanti bila bekas kekasih anda melihat diri anda semula..dia akan berkata, "BODOH SEKALI AKU MEMBIARKAN WANITA YANG BEGITU HEBAT LEPAS" .. pasti dia akan rasa menyesal..

5.jangan mudah berputus asa..

-masih ramai lagi jejaka-jejaka or gadis-gadis yang boleh menarik perhatian anda di luar sana..explorekan diri anda..percayalah diri anda akan menjadi lebih baik..

6.jangan pernah minta balik..

-saya pernah merasai situasi ini..semakin kita berusaha mempertahankan,semakin buruk akibatnya..


7.jangan sesekali mengubah diri anda untuk si dia..

-kalau si dia memutuskan anda semata-mata tidak berpuas hati dengan penampilan diri anda..diminta jauhkan situasi berkenaan kerana ia hanya merupakan alasan untuk menyingkirkan anda..jadilah diri anda yang sebenar..

8.cuba imej yang baru tetapi janganlah ubah diri anda yang sebenar..

-maksud saya di sini ialah cuba imej rambut yang baru,beli pakaian fashion yang baru dan lain-lain lagi yang boleh menyenangkan diri anda..dengan adanya cara ini,maka anda akan rasa diri anda lebih baik..

Selamat beramal :) haha

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home